لوازم آبیاری باغبانی

معرفی و بررسی بهترین دستگاه های نظفاتی

لوازم آبیاری باغبانی

۲۳ بازديد

تجهیزات آبیاری

هرچند استفاده از سیستم‌های سنتی آبیاری هنوزهم متداول است، اما استفاده از تجهیزات تخصصی و نوین آبیاری و همینطور استفاده از سیستم آبیاری هوشمند کار شما را بسیار ساده‌تر می‌کند. برای داشتن سیستم‌های آبیاری کارآمد و موثر، بهره گرفتن از انواع شلنگ‌ها، اتصالات وکانکتورها، انواع نازل‌ها و اسپری‌های قابل تنظیم  قدرت مانور شما را بیشتر می‌کند. داشتن  چنین ابزار و تجهیزاتی، نه تنها در کنترل آبیاری و نحوه تهیه آب به شما کمک می‌کند بلکه از هدر رفت آب هم جلوگیری می‌کند. بسیاری از این نازل‌ها و اسپری‌ها قابل تنظیم هستند و الگوهای پاشش مختلفی دارند که به شما این امکان را می‌دهد که بذرها و نهال‌های تازه کاشته شده یا گیاهانی که درگرمای تابستان به آب زیادی احتیاج دارند را به شکل مناسبی آبرسانی کنید.

این لوازم آبیاری برای استفاده در باغ، باغچه، گلخانه ها و… و آب دهی بهینه آن ها بسیار مناسب هستند.

برای آبیاری یک منطقه خاص فقط کافی‌است فواره‌ی آب‌پاش را در زمین نصب کنید و آن را به جریان آب وصل کنید. اسپرینکلرهای آبیاری با استفاده از نازل‌های کوچک می‌توانند مناطق مختلف را با زاویه‌های  90، 180 و 360 درجه آبیاری کنند. فواره‌های آبیاری آب را با فشار به بیرون پرتاب می‌کنند و کار آبیاری را به خصوص در فصل تابستان برایتان آسان‌تر می‌کنند. هرچه فضای باغ شما بزرگ‌تر باشد، تعویض سیستم آبیاری و استفاده از فواره آبیاری کار منطقی‌تری است. به این‌ترتیب نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید، از گیاهان هم دربرابر کمبود آب محافظت می‌کنید.

فواره‌های آب‌پاش در انواع مختلف وجود دارند. تصمیم‌گیری به عهده شما است که کدام مدل برای باغ و نیازهای شما مناسب‌تر است.

شلنگ جمع کن

رها کردن شلنگ‌ها روی زمین‌های مرطوب و گل‌آلود باعث کوتاه شدن طول عمر مفید آن‌ها می‌شود. زمانیکه قرقره مناسبی برای جمع کردن و کلاف کردن شلنگ‌ها داشته باشید، کارتان بسیار ساده‌تر است. قرقره‌هایی در انواع مختلف و متناسب با بودجه‌های مختلف در بازار وجود دارند. با شلنگ جمع کن کارچر دیگر نگران شلنگ‌های رها شد دور و برتان نباشید. به این ترتیب می‌توانید شلنگ‌ها را با ظرافت و زیبایی کلاف کنید در زمان نیاز هم به آسانی آنها را باز کنید. شلنگ جمع‌کن های کارچر با تحرک بیشتر و نیاز به کشیدن کمتر، کارهای باغبانی را به طور قابل توجهی آسان‌تر می‌کنند. با این قرقره‌های شلنگ جمع کن می‌توان به راحتی شلنگ را از نقطه‌ای به نقطه دیگر در باغ جا‌به‌جا کرد و دیگر نیازی به کشیدن شلنگ در کل باغ نیست. می‌توانید موانع را به راحتی و بدون دردسر پشت‌سر گذاشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.